מישל בראונשטיין, התחיל לצלם במים מאז הצלילות הראשונות שלו לפני למעלה מ-30 שנה. כן, כן. הוא מה״וותיקים״. תמונות וכתבות שלו התפרסמו בעשרות רבות של מגזינים וספרים מסביב לעולם (כולל נשיונל ג'אוגרפיק ומגזין ״ים״ המודפס). ביום יום שלו, דרך אגב, הוא מתפרנס מעיסוקיו בעולם מערכות המחשבים. בחודשים האחרונים התחלנו לראות יותר ויותר תמונות קצת שונות בעמוד הפייסבוק של מישל  בהן מככבות נערות נבחרת ישראל בשחייה אמנותית.
 
מגזין Idive:  מישל שלום, אנו מכירים אותך מזה שנים כצלם תת ימי של טבע ובעלי חיים ימיים. בשנים האחרונות נראה שעשית סוויץ׳ קטן לתחום חדש של צילומי אופנה וגם של... הנבחרת הישראלית בשחייה אומנותית.
מישל: ״לא עזבתי את צילומי הדגים וחיות ימיות אחרות, וכהוכחה: חזרתי לא מכבר ממסע צלילות וצילומים באיי סוקורו במקסיקו... מה שכן, תמיד אהבתי גם לעשות דברים יותר מיוחדים, שלא כולם עושים. לפני כמה שנים, לא היו לי הרבה הזדמנויות לצאת יותר מדי למסעות צלילה וגם לאילת הגעתי לעתים רחוקות מדי, לטעמי... התגעגעתי מאוד לצילומים תת ימיים. היו לי כמה הזדמנויות להשתתף בהפקות צילומי דוגמניות והחלטתי להתחיל עם זה בעצמי. יצא לי לארגן בתקופה האחרונה הפקות מאוד נחמדות עם דוגמניות במים ואפילו, ב-2014, יצא לי לצלם את הזמרת המדהימה, אחינועם ניני במים, עבור עטיפת האלבום שלה “Love Medicine” שיצא באותה שנה״.
 
מגזין Idive: אוקיי, ואיך משם מגיעים לנבחרת ישראל בשחייה תחרותית?
מישל: ״כשיש לי רעיון בראש, קשה לי לרדת ממנו... היה לי רעיון בזמנו לצלם קליפ וידאו מוסיקלי במים שישלב זוג, איש ואישה. הזוג היה אמור לרקוד ולבצע כל מיני תנועות ׳אמנותיות׳ במים. ואז במהלך החשיבה, באחד הערבים, נפל לי האסימון: מי יותר מתאים לכך משחייניות אומנותיות כדי לעשות את זה? ומשם זה התגלגל. יצרתי קשר עם המאמנת של נבחרת ישראל, סבטלנה בלכר, שהייתה מאוד חמודה ושיתפה פעולה לאורך כל הדרך וסיפרתי לה מה בתוכנית. הרעיון התפתח עם הזמן ומהזוג, איש והאישה, עברנו לשתי נשים. אחת היא עדן בלכר, הבת של סבטה (סבטלנה), והשנייה, הפרטנרית וחברה, יעל פולקה.
נפגשתי איתן כמה פעמים לאימונים בבריכה. בהמשך, כדי לארגן לעצמנו הפקה בבריכה, כמו שצריך, היינו צריכים לחכות שהבנות יהיו פנויות, כי הן פשוט כל הזמן באימונים בחו"ל, בין אם לפני תחרויות בינלאומיות, או שהן בתחרויות עצמן. אגב, כל הכבוד להן, כי מביאות המון כבוד ומדליות וכבוד למדינה. בסוף, אחרי הרבה חודשים, זה קרה, והצלחנו להתארגן על יום צילומים בבריכה, בקיבוץ בעמק חפר״.   

 
 
מגזין Idive: אז צילמתם קליפ?
מישל: ״כן ולא... צילמתי אותן בווידאו וגם בסטילס. תמונות הסטילס יצאו ממש טוב. הווידאו גם יצא יפה, אבל לא מספיק ולא היו מספיק חומרים כדי לגמור את הקליפ שהיה לי בראש. נפגשתי איתן שוב בהמשך, אבל עדיין חסרים דברים כדי לסיים את הקליפ. לא לדאוג, זה יקרה בסוף! יש לנו סבלנות!״.
 
מגזין Idive: ראינו צילום שלך בענק, בכניסה למכון וינגייט, ספר לנו קצת על זה.
מישל: ״סבטה, המאמנת המדהימה, התקשרה אלי בשנה שעברה ואמרה שלמחרת הנבחרת תעבור את האימון האחרון לפני שהבנות יטוסו לתחרויות בחו"ל. היא אמרה שאם אוכל לבוא לצלם אותן, הן יפנו מעט זמן עבור הצילומים במים. לא היה צריך לומר לי את זה פעמיים. התייצבתי למחרת בווינגייט וצילמתי את הנבחרת במים. הצילומים יצאו ממש יפים ואחד מהם, שבו רואים את כל הבנות בעיגול, נבחר על ידי איגוד השחייה כדי להופיע בכניסה למכון לכבוד התחרות הארצית האחרונה בשחייה אומנותית. איזה כיף!״.
 
מגזין Idive: ומה עכשיו? האם אמור להיות המשך?
מישל: ״יש לנו יחסים מאוד טובים, סבטה, הבנות ואני. אני ממש אוהב לראות אותן, הן מהממות. בימים האחרונים הנבחרת כולה חזרה מאליפות העולם שנערכה בדרום קוריאה. הן עשו שם עשו היסטוריה ואיזה היסטוריה: הן עלו במעל 10 נקודות לעומת תוצאות נבחרת בעבר ובפעם הראשונה עלו לגמר האליפות. הן מדורגות כיום כמספר 12 בעולם ואף קטפו את המקום השביעי בתרגיל חופשי. כל זה, לאחר שנה עמוסה בתחרויות בצרפת, יוון ועוד, שברובן הן במקום הראשון.
בהמשך אני מתכוון לצלם אותן לפעמים (לא מתוך המים) בתחרויות וכן, אני מקווה שנוכל לארגן מתישהו סשן נוסף כדי לסיים את הקליפ שאני חושב עליו. זו משימה לא קלה, כי הן כל הזמן באימונים בספרד לקראת תחרויות. בקיצור, אני מאמין שנפגש שוב בצילומי מים, אבל לא בטוח מתי זה יקרה״.
סווטלנה בלכר ויעל פולקה
המאמנת סבטלנה בלכר ונערות נבחרת ישראל בשחייה אמנותית
סווטלנה בלכר ויעל פולקה
בדרך לגמר אליפות העולם
בחזרות
בחזרות
בחזרות