תמונה תת מימית של אחינועם ניני Cover לאלבום Love Medicine (2014)

אז איך הגעת לעולם הצלילה?
מאז ומתמיד התעניינתי בים, מאז שאני נערה, למרות שלא ידעתי לשחות, כי הייתה לי חוויה טראומטית של כמעט טביעה פטאלית בבריכה בגיל שש ומאז לא רציתי שנים להיכנס למים, אבל זה לא מנע ממני להמשך לים. בגיל 15 לימדתי את עצמי לשחות סוף סוף ובגיל 16 נסעתי פעם ראשונה לסיני אחרי שחזרתי לארץ מארצות הברית. אני זוכרת שהכנסתי את הראש למים וכל כך רציתי לצרוח מאושר... מאז הלב שלי צוהל בכל פעם שאני חושבת על הים, מכניסה את הראש לתוך היופי המדהים של מתחת לפני הים וחווה את החוויה הכמעט מיסטית הזאת שקוראים לה ׳ים׳. גם קראתי לבת הקטנה שלי ים. 

צלילה עבורי היא דבר פשוט מדהים. אני אוהבת את השקט,  את המדיטציה. אני אוהבת את ההתרגשות העצומה שאני מרגישה וגם את השלווה שבמים. אני אוהבת את היופי האין סופי, את החיים הכל כך מגוונים, את המסתורין. אני אוהבת את העומק, את האור שבא מלמעלה, שהוא בעצם אלגוריה מושלמת לנשמה עצמה. אני אוהבת  את הקשר בין נשמה לנשימה, אני אוהבת את ההרגשה של הרחם הגדול של אמא טבע, האלה הגדולה. כן זה קצת מיסטי, אבל בעיקר זה מרגש, מופלא, ואני מרגישה כבוד גדול. באנגלית קל לי להגיד 
 It's awe inspiring! I'm so humbled by this incredible experience of immersing myself in the big beautiful blue. 

אנו מבינים שאחד מחברי המערכת שלנו יש יד וסנפיר בדבר?


אחינועם ניני ומישל בראונשטיין

נכון מאוד. יש לי חבר קרוב, חבר נפש ממש, שקוראים לו מישל בראונשטיין, איש מדהים, שהכרתי לפני כ-31 שנה. הוא צולל, וצלם תת-ימי נלהב, מדהים, מרגש ומופלא. שנים רבות מנסה לשכנע אותי ללמוד צלילה,  עד שסוף סוף הצליח! 


ראש עיריית אילת אלי לנקרי מגויס לשמירה על שוניות המפרץ

ועדיין היה לך מחסום כלשהו...
אולי בגלל מה שקרה לי עם הטביעה הטראומטית, אולי בגלל שאני זמרת ועובדת הרבה עם הנשימה...וגם קצת ציפור בנשמה ובגוף....אז העניין של לנשום עם מכשירים מתחת למים הרתיע אותי.  שכנעתי את עצמי שזה לא הגיוני וזה לא בשבילי, ושאולי יש לי בכלל קלסטרופוביה, וכל הדברים האלה. תירצתי לעצמי הרבה תירוצים , כולל כמובן החשש לפגיעה באוזניים, שעבור זמרת זו התאבדות מקצועית... ואז הגעתי לגיל 50! רציתי לאתגר את עצמי והחלטתי שהגיע הזמן לשבור את מחסום הפחד, כמו ששברתי ועברתי מחסומים רבים בחיי.

 
אחינועם ניני ופרופסור מעוז פיין במשרדי האונסקו בפריז

איש נוסף שמשך אותי ללמוד צלילה הוא פרופסור מעוז פיין מהמרכז הבין-אוניברסיטאי לחקר הים באילת, מוסד נפלא לכל הדעות בו כל האוניברסיטאות בארץ מיוצגות.  מעוז עצמו מתמחה בחקר אלמוגים, והוא זה שגילה את העמידות המיוחדת של שוניות מפרץ אילת להתחממות מי הים.  פגשתי את מעוז לפני כשלש שנים, ובאחת משיחותינו, עלה הרעיון לפעול יחד לשימור האלמוגים הנדירים באזורינו.  

 
אחינועם ניני במעבדה לאלמוגים באתר האוניברסיטה

כך התחיל  מסע מופלא במסגרתו אנו מנסים להשיג  סטטוס של ׳אתר מורשת עולמי׳ של אונסקו שיינתן לכל צפון ים סוף,/מפרץ אילת/ פרץ עקבה (יש לו הרבה שמות למפרץ הזה...).  מדובר כאן לא רק על מסע לשימור הטבע המופלא, על כל תכונותיו המיוחדות, נדירות ויפייפות, אלא על הזדמנות להדברות בין ארבע ארצות שאין ביניהן הסכמה בדרך כלל – סעודיה, מצרים, ירדן וישראל- בתקווה שלפחות על דבר כל כך בסיסי, נהדר ומופלא שקוראים לו ׳הטבע׳ תוכלנה להסכים ולעבוד יחד לשמרו.  ואולי כך יפתחו דלתות גם לשיחות אחרות, לשיתוף פעולה בתחומים אחרים, ואינשאללה, לשלום.  הדבר הזה מאד מרגש אותנו, ושווה כל מאמץ! 

 
אחינועם ניני מציגה תמונת הריפים לאפיפיור ומקבלת את תמיכתו

בנוסף  למאמצים הדיפלומטים, החלטתי ליצור פרויקט אומנותי שלם בהשראת הים, כדי שגם בלב אנחנו ניגע . המשולש בין אומנות לנשמה, מדע לראש ודיפלומטיה כגשר,  נראה לי נכון, מעניין, מרגש ובעל הסיכוי הגדול ביותר להביא לשינוי אמיתי.
אז אמרתי לעצמי, האם זה הגיוני לעבוד עם כל הלב והנשמה על פרויקט כזה, שקראנו לו  באנגלית ‘Reefs of Hope, ולא לצלול בעצמי ולחזות בפלא? 

אז הפכת לצוללת מן המניין
בהחלט. את הקורס הראשון בצלילה עשיתי בשדות ים, בעזרת חברים. את ההמשך עם סיגלה המופלאה. עכשיו יש לי כבר שני כוכבים. יצא לי לצלול כבר במלדיבים, בסיני וכמובן באילת ועוד ידי נטויה.  יש לי רשימה ארוכה של מקומות שאני רוצה לצלול בהם, והקברניט, החולם הראשי והשותף שלי לכל הדברים האלה הוא כאמור מישל, חברי הטוב. יש לנו תוכניות גדולות לצלילה בכל העולם. 

 
סיגלה עם אחינועם ניני


אחינועם ניני בסט"יל באילת במהלך קורס כוכב שני עם סיגלה – צילום: סיגלה

בשלב הבא אני מקווה להגיע לצלול באוסטרליה. לצלילה אבל גם ללמידה, כי יש שם אתר מורשת עולמי עצום ממדים, ה-GREAT BARRIER REEF, שאנו צריכים ללמוד עליו, כדי לראות את ההשלכות על האזור שלנו. להבין איך התהליך הזה של קבלת החסות של מורשת אונסקו הבשיל, מה האתגרים, הסכנות וכו'. אז גם לאוסטרליה נגיע אם תרצה השמש, כמו שאומרים.  אני אופטימית.

ים ומוסיקה? 


אחינועם ניני מציגה את הפרויקט I Sea You בפורום הכלכלי בדאבוס

הים עבורי הוא השראה מדהימה למוזיקה. כבר כתבתי את הקטע הראשון מתוך הפרויקט שאני מתכננת כתמיכה ב Reefs of Hope שקוראים לו I SEA YOU  ..והופעתי איתו בוועידה הכלכלית הבינלאומית  בדאווס, מול  כל שועי עולם ולא מעט מעצבי דעת קהל. הם ישבו בחדר גדול ומה שהם ראו זה את השוניות שלנו, ושמעו על הים ועל הצורך לשמור עליו, ושמעו על המחקרים  פורצי הדרך של מעוז. הם שמעו וראו זמרת מישראל וזמרת מירדן וראו צוללת מסעודיה ואומנים ממצרים, וזה היה מעורר השראה ותקווה והתרגשות. אז כן אני אמשיך עם הקו הזה, אמשיך עם ההשראה הגדולה שהים נותן לי לכתיבה, לשירה, לאומנות, לעשייה. מי שאמר "אומנות או נמות", ידע מה הוא אומר. 

אתר של Noa’s Ark Foundation שכולל יותר מידע לקריאה על Reefs of Hope

קליפ של השיר I Sea You 
https://www.youtube.com/watch?v=NCsjl7eXcks

 

לאוהבי מוזיקה, אחינועם מופיעה ב:

01.06 הצוללת הצהובה – ירושלים
02.06 היכל התרבות – תל אביב
03.06 ציפורי 

לאתר הרשמי של אחינועם ניני