״כשמאחורי כבר צילום פנורמי של מספר ספינות טבועות דוממות, עלה לי רעיון לצלם ספינה טבועה כשעליה מספר רב של צוללים ואולי להשיג על הדרך שיא גינס. זה היה רעיון מורכב שדרש בחירת ספינה טבועה עם גישה נוחה, עומק וכמובן גיוס צוללים רבים והיערכות לביצוע מושלם. ב- 2013, במהלך תערוכת הצלילה בפריז פגשתי את דוד פילוסוף, מפיק תחרויות הצילום ״אפסון הים האדום". העליתי בפניו את הרעיון לבצע צילום פנורמי עם צוללים על הסט״יל באילת. פילו אהב את הרעיון ובמסגרת תחרות ״אפסון הים האדום״, ב- 2014, הוא רתם לביצוע הצילום את ניר אבני ז"ל לניהול הצלילה המיוחדת והדי מורכבת בכל הקשור לבטיחות הצוללים בצלילה, שמירת טבע ומשמעת תת-ימית.
תדריך אחרון של אבני. יורדים למים. שוחים לכיוון הסט״יל כשכל קבוצה מתארגנת מסביב למצוף שלה.
ניר נתן את ההוראה לצלול. הקבוצות ירדו אל מיקומן לאורך חבל המצוף ואחרי הרבה בועות ועשר דקות כולם היו ממוקמים. מראה מדהים! צוללים ממושמעים, לא זזים ממקומם. ואז אני נכנסתי לפעולה, כשאני יודע שעומדים לרשותי 20 דקות לביצוע הצילומים כולם.
במהלך 20 הדקות הבאות עשיתי את המסלול לאורך הסט״יל הלוך ושוב, משתדל לשמור על ליניאריות ואנכיות בעת התנועה. וכך מאמצע הסטי"ל אני פונה לאחור, מנסה לשמור על יציבותי, בחזרה אל החרטום. לסיום הצלילה ועליית הצוללים לפני המים ובהפתעה גמורה הופיעה נערה עם דגל ישראל, שנעה לאורך הסט״יל ונתנה את המגע האחרון לתמונה שפורסמה בכל העולם.
במהלך הפרויקט צילמתי למעלה מ- 500 תמונות ועד הסינון הסופי הגענו ל- 202 תמונות, אותן חיברתי בעבודת פוטושופ רצופה. יומיים לאחר מכן הייתי כבר חזרה במשרד בפריז, לאחר 48 שעות של עיבוד תמונות בפוטושופ, 20 גיגבייט של קבצי תמונות, הכוללים 200 שכבות, שנותנות את העומק והחדות לתמונת הסט״יל והצוללים ברזולוציה כה גדולה, שניתן לראות את לחץ מדי הלחץ של הצוללנים ללא שום בעיה.
הצילום הסופי הודפס באורך 20 מטרים והוצג בתערוכת ה-BOOT בדיסלדורף. צילום פנורמי באיכות ובפורמט ענק מסוג זה מביא לתוצאה מרשימה באיכותה ועבורי זו הייתה תמונת הפנורמה המאתגרת ביותר שעשיתי עד כה״.