אם חשבתם שמזרח אסיה על שלל המדינות המרכיבות את האזור, הולך לכבוש את העולם, כנראה שאתם לא טועים. אחרי אינספור תחומים בהם החבר׳ה מסין, תאילנד, קוריאה וטייוואן, כובשים עוד ועוד מעוזים מערביים, הגיע גם הצילום התת ימי.

מאות צלמים ממזרח אסיה משתתפים בתחרות הצילום העולמית וב- 14 ביולי השנה, במסגרת תערוכת הצלילה שתיערך בבייגי'נג, שבסין, יוכרז גם צלם השנה של מזרח אסיה ומשם פתוח המסלול לכיבוש התואר העולמי. >>>> להצבעה 

הבחירה תיעשה בשיפוט חי על הבמה ובינתיים, כדי להשביע את הסקרנות שלכם, אנו חושפים כאן בפעם הראשונה, את חמשת הפיינליסטים שהגיעו לגמר. אתם מוזמנים להצביע וגם להשפיע בהצבעה לאחד המועמדים.

תזכורת: הכל התחיל איתנו, כן איתנו, לפני 15 שנים באילת, עם צוות הפקה ישראלי וצוות שיפוט בינלאומי בראשותו של רוני סופר. התחרות האילתית גדלה וגדלה וגדלה והפכה לאירוע מהמובילים בעולם הצילום התת-ימי, עם מועמדים שהגיעו מכל קצוות העולם. לדברי המפיק דוד פילוסוף, מהוגי התחרות, לאחר שחולקו בתחרויות פרסים מעל מיליון דולר ובהם 267,000 דולר  בפרסים כספיים, התחרות ממותגת כיום כמספר אחת וזכתה בעולם לכינוי ׳האולימפיאדה של הצילום התת-ימי׳. ״מכאן המעבר לעוד מיקומים בעולם, דוגמת מזרח אסיה, היה רק טבעי״, הוא אומר.

מעבר ל- 8 הקטגוריות המסורתיות של התחרות העולמית World Shootout , בשנת 2018 נוספה במספר מדינות הקטגוריה של ״צלם השנה״, שם המשתתפים שנרשמים ומגישים צילומים לתחרות העולמית נכנסים אוטומטית גם לתחרות צלם השנה במדינה שלהם.

בהזדמנות זו נזכיר כי בסבב הישראלי של התחרות הבינלאומית ובמסגרת אירוע חגיגי שנערך במסגרת פסטיבל הסרטים בחיפה, הוכרז יצחק יוגב מגילון לצלם השנה הישראלי וזכה בפרס כספי של 5000 ש', מתנת קרן תרבות חיפה. בקטגורית החובבים זכה רונן אביגדור מבת ים ובפרס כספי של 1,000 ש' מתנת iDive.
התחרות הקרובה פתוחה להרשמה ולהגשת צילומים. מועד אחרון להרשמה 1 בספטמבר 2019.