לקראת תחרות מיס יוניברס 2021  הגיעו לישראל נציגות 82 המדינות שהשתתפו בתחרות, כל אחת עם הפמליה שלה, מעל ל-150 כתבי עיתונות זרה, ומאות אוהדי האירוע, היחידים מבין אלפי אוהדים שהצליחו להיכנס לישראל לאור ההחמרות בנהלי הכניסה לארץ מבחינת נהלי קורונה.

במשך שבוע ימים התרוצצו ברחבי העיר אילת עשרות המשתתפות וביקרו במגוון אתרי התיירות של העיר במדבר והים והתכוננו לערב הגורלי עבורן. אחת מגולות הכותרת של הביקור היה סיור בחוף שמורת האלמוגים של רשות הטבע והגנים ושנירקול מודרך בין האלמוגים והדגים, שהודרך על ידי אחת מאושיות העיר - הצלם התת ימי בועז סמוראי שהתלווה אל המשלחת  ותיעד כמה מהרגעים שחוו מתחת לפני המים.

"בבוקר יום ג', מיד לאחר חג חנוכה הגעתי יחד עם קבוצה של כ-40 משתתפות מיס יוניברס לחוף שמורת האלמוגים ולא יכולנו לבחור יום טוב ממנו לביקור הזה. השמש זרחה וחיממה כמעט כמו באמצע הקיץ, הרוח עמדה והים היה חלק ושקט וצלול מתמיד. הבנות הגיעו אל החוף וקיבלו הסבר על ייחודיות שונית האלמוגים של אילת ומיד אחריו יצאנו אל המזח לצפות בדגים. כולן היו פשוט בהלם מהעובדה שהמים כל כך צלולים והאלמוגים מגיעים ממש עד לפני המים ומסביבם הדגים שוחים בחופשיות ובלי חשש ממש לידן! 

תוך מספר רגעים הבנות עברו לבגד ים ונכנסו לשנירקול מסביב למזח. חלק מהן ממש הפתיעו ביכולות המים שלהן במיוחד ג'ורג'יה קרפורד - מיס איי קיימן שהיא צוללת חופשית מוכשרת מאד.

בראש הקבוצה עמדה מיס יוניברס הנוכחית, אנדריאה מזה, ממקסיקו שליוותה את הקבוצה והכינה אותן לקראת ערב התחרות וליום שיגיעה אחריו עבור מיס יוניברס הנבחרת.
אנדריאה יצאה לשנירקול ולאחר מכן חלקה את התמונות והחוויה עם מליוני העוקבים שלה ברשתות החברתיות וקראה להם לקחת חלק בשמירה על הסביבה.


צילום: אודי פורטל, תאגיד התיירות אילת 

גם נועה כוכבא, המתמודדת שייצגה את ישראל ומתנדבת בעמותת צלול ניצלה את החוויה של חברותיה לתחרות להסביר להן על החשיבות של השמירה על הסביבה הימית והרבה מהן העלו באותו היום תכנים של שמירה על הסביבה וקישורים לתרומות ופעולות לשימור הסביבה״.

סמוראי מודה שבאופן מפתיע די התחבר לתחרות למרות שהגיע עם הרבה דיעות קדומות עליה וציפה ל׳שוק בשר׳ של נשים שצועדות בבגד ים, מדקלמות משפטים ועונדות סרט עם מספר... ״פגשתי חבורת נשים מרשימות מאד, גאות במדינה אותן הן מייצגות ותומכות בשינויים חברתיים חשובים. הרבה מהן מתנדבות בעמותות שונות ופועלות למען המין הנשי וקידום מעמד הנשים. הן בכלל לא דוגמניות והיו שם נשים גבוהות ונמוכות, רזות וכאלה שקצת מלאות ובהפסקות כולנו זללנו ביחד עוגות ובורקסים והחומוס היה המאכל הכי מבוקש מהקבוצה.


צילום: ירדן גלרנטר, תאגיד התיירות אילת

בגלל מגבלות הקורונה, חלק מהצלמים של ההפקה לא הצליחו להיכנס לישראל והתבקשתי להמשיך לתעד את הביקור וערב האירוע עצמו וזאת הייתה חוויה מעניינת מאד. אני הכי שמח שבסוף האירוע הרבה מהמשתתפות אמרו שהחוויה הכי חזקה שעברו בביקור בישראל היתה השנירקול בשמורת האלמוגים!

מיס יוניברס הנבחרת, הרנאז מהודו אפילו סיפרה שכל חייה חלמה על מקום שבו הים והמדבר נפגשים ואפילו נהגה לצייר אותו והנה היא ראתה אותו במו עיניה והוא אפילו יפה יותר ממה שדמיינה״.


הגלריה למיס יוניברס 2021