הצלם:  מישל בראונשטיין

לפני כחמש שנים התחלתי לצלם את הנבחרת לשחייה אומנותית ומאז קשה לי להיגמל. מהשלמות של הביצועים, מהאמנות, המסירות והחברות האמיצה בין המתעמלות שמליחות ליצור יחד תוצאות  מרגשות מעולם אחר. 
רוב סשני הצילום בוצעו לאורך השנים בבריכות, ולרוב בווינגייט. זה הבית השני (או אולי אפילו הראשון) של הנבחרת שמבלה שם את רוב ימיה. הכניסה קלה, המים מחוממים והכל מאוד נוח.
יום אחד מתקשרת אלי סבטה בלכר, המאמנת הראשית, ואומרת, יש לנו מחנה אימונים באילת, אולי תבוא וננסה לעשות כמה תמונות יפות ביחד?


בקיצור, אני פוגש את הבנות באילת לסט צילומים בים האדום, שהיא סביבה מאוד שונה מהבריכות שהן רגילות עליהן. זהו, שצריך להיכנס למים, והריצפה לא חלקה כמו בווינגייט. ואז לאט לאט, השחייניות מתקדמות יחפות על הסלעים האכזריים של חוף המערות. לא בלי כאבים, מגיעות לאזור מספיק עמוק שם ניתן לבצע את התרגילים. וזהו. הכל נשכח. רק התמונות מדברות. 

המתעמלת: עדן בלכר
כל החיים שלי אני במים, מאז שנולדתי ועד היום. רוב הזמן בבריכה אבל בזמן האחרון גם הים נכנס לתמונה. 
הבריכה היא המקום שבו צריך להיות במשמעת קפדנית, להחזיק את הגוף ולהפעיל אותו . לדייק בכל תנועה ותנועה שעושים. כמעט כמו בובות בתוך אקווריום. ואז הגענו לים הגדול ושם פתאום לא צריך להחזיק את הגוף... אפשר לשקוע לקרקעית והחלל פתאום נהיה עצום. הרגשה של חופש ושל שחרור. האימונים עם הנבחרת קפדניים ביותר. אנו בעצם חיות במחנה אימונים אחד גדול. יש לנו מאמנות והם נותנות לנו את ההוראות של מה לעשות ואיך לעשות. 
כשעברנו לים הגענו כבר מיומנות לתזמון ביחד וידענו איך לתאם אחת עם השני. עבדנו על כל התרגילים שרצינו לעשות מתחת למים ביבשה וכשהגענו למים היה הרבה יותר קל לתפעל ולפעול. את מישל הכרנו כבר לפני כמה שנים והוא כל פעם מגיע ומצלם אותנו מתחת למים שזה בעצם החלק שהאנשים שנמצאים מחוץ למים לא רואים ודי מפספסים. החלק מתחת למים הוא לא פחות אומנותי ממה שרואים בחוץ ומישל דואג לבוא להעביר את זה ע״י התמונות לעולם.



הנבחרת היא נבחרת הבוגרות של ישראל בשחייה אומנותית. הנבחרת מתאמנת ביחד ברוב ימות השבוע שני אימונים במים ביום ובנוסף אימון אחד מחוץ למים (כושר, גמישות, וכו). התחלנו להתאמן ביחד בווינגייט בשנת 2018 כשהגיעה אלינו המאמנת הספרדייה אנה טרז (מאמנת על שהביאה את ספרד למקום שני באולימפיאדה). מאז שהתחילה לעבוד איתנו וביחד עם המאמנות מהארץ - סבטלנה בלכר , לריסה קונין וולריה אפראלבה הרמה בארץ התחילה לעלות. לפני שנתיים הגענו למקום שלישי באליפות אירופה ובשנה שעברה סיימנו מקום חמש ושבע באליפות העולם. יש לאן לשאוף...

הנבחרת בים האדום