הכנס השנתי של החברה האירופאית לרפואת צלילה ורפואה היפר-בארית (EUBS - European Underwater and Baromedical Society) התקיים השנה בישראל במהלך ספטמבר והביא לכאן לא מעט מומחים בתחומם. הפעם האחרונה בו נערך הכנס בישראל הייתה בשנת 1998 ומאז הכנס נודד בכל שנה במדינה אחרת באירופה.
 
הכנס השנתי נערך במלון דויד אינטרקונטיננטל בתל אביב שמשקיף אל הים התיכון, והוא התפרש על פני 4 ימים מלאים. במהלכו, עמדו על במת הכנס מעל 60 מרצים מכל קצוות העולם ובמשך 4 ימי הכנס ניתנו מעל 70 הרצאות בפני מעל 350 איש מ- 36 מדינות שונות.

השנה בחרו מארגני הכנס להתמקד בחידושים בתחום המחקר שבוחן את השפעת הטיפול בתא לחץ על המוח במצבים רפואיים שונים. באי הכנס זכו להצצה ראשונה על תוצאות ראשוניות של מחקרים פורצי דרך שנערכים במרכז "סגול" שבמרכז הרפואי "שמיר" בבית חולים  ״אסף הרופא". בנוסף, ניתנו הרצאות רבות בתחום רפואת הצלילה ונחשפו חידושים הקשורים לפיסיולוגיה של גוף האדם וההשפעות של הצלילה בעומקים משתנים.

ש
פרופ' שי אפרתי וד"ר אמיר הדני 

בין הרופאים המציגים שהגיעו לארץ היה דר' Natthasak Woracharoensri מהצי הימי של הצבא התאילנדי שתיאר בפירוט רב את האתגרים שעמדו בפני אנשיו במהלך חילוץ הנערים ממערה שהוצפה בעקבות גשמים בתאילנד. במהלך ההרצאה הוצגו הקשיים הפיסיים והקושי הטכני של חילוץ הנערים והדרכים היצירתיות שבעזרתן צלחה המשימה המורכבת של החילוץ.

עוד בלטו: מחקרים בתחום הפיזיולוגיה של הצלילה, שהוצגו על ידי מומחים מובילים בתחום הצלילה. בין המציגים היו גם הדר' רן אריאלי, פרופ' רמי גרוסמן, הדר' Sandra Chapman מהצבא האמריקאי וחוקרים רבים שהדגימו מודלים חדשים לטבלאות צלילה ועבודה בתנאי צלילה מיוחדים.

הרשות לצלילה בישראל נטלה אף היא חלק בכנס ובמהלך האירוע הציג מנהל הרשות לצלילה ספורטיבית, אדם קונסטנטינובסקי, את ייחודה של הרשות בישראל באמצעות סקירה של מפת הצלילות בישראל . הוצג גם המודל הייחודי של ניתוח תאונות הצלילה בארץ והדרך לצמצום היקף התאונות, שנחשב לנמוך במיוחד ביחס לנעשה בעולם.
 

ביקור במרכז "סגול" בבית חולים  ״אסף הרופא"
 
למשתתפים ניתנה גם ההזדמנות לטייל במספר מוקדים בארץ וחלקם אף השתתפו בסדנאות צלילה באילת וקיסריה ונהנו מאתרי הצלילה הייחודיים של ישראל.

לדברי מארגני הכנס, ההכרה של האורחים בחו"ל בפעילות המגוונת שנעשת בארץ הוגדרה כהצלחה ובסופו של הכנס ניתנה הזדמנות לכל המשתפים להנות מתהליכי העבודה המתקדמים בתחום הרפואה ההיפר-בארית והצלילה בישראל.